Fandom

RuneScape Wiki

Al Kharid

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Al Kharid
Al Kharid map.PNG
Inna nazwa: Kharid, Al K
Królestwo The Kharidian Desert
Members? Nie
Banki 3
Ołtarze 2
Muzyka Al Kharid
Przywódca/Król The Emir of Al Kharid
Teleportacja
Gildie Brak
Mieszkańcy Ludzie, Skorpiony, Wielbłądy
Położenie na Mapie świata
Al Kharid Mine
Lumbridge Al Kharid Duel Arena
Shantay Pass

Al Kharid to miasto położone w północnej części królestwa Kharidian Desert. Jest to jedyne pustynne miasto dla nie płacących.

Miastem rządzi Emir, chociaż od czasu porwania syna Emira znaczna większość obowiązków została przejęta przez kanclerza Hassana. Miasto jest niezależne zarówno od Misthalin, jak i od rządu Kharidian Desert. Al Kharid zostało zbudowane w ostatnich latach Czwartej Epoki, przez osadników Misthalin przekraczających nowo zbudowany most nad rzeką Lum.

Miasto jest szczególnie przydatne dla górników ze względu na pobliską kopalnie, posiadającą złoża cyny, miedzi, żelaza, srebra, złota, węgla, mithrilu i adamantu.

Podróż Edytuj

Lumbridge Al Kharid Tollgate.PNG

Przez bramkę przechodzisz płacąc 10 monet lub wchodzisz za darmo jeśli ukończyłeś quest Prince Ali Rescue.

LudnośćEdytuj

Gracze mogą znaleźć w Al Kharid wiele NPC.

Ważne funkcjeEdytuj

Al Kharid posiada bank najbliżej pieca oraz kuchenki w całym świecie F2p, a także dwie dość bliskie ławice ryb na przynętę oraz sieć. Gracze korzystają też z usług garbarza, który posiada swój sklep również niedaleko banku.

PałacEdytuj

Więcej w: Pałac Al Kharid.

Al Kharid palace.PNG

Pałac Al Kharid.

Pałac Al Kharid jest rezydencją Emira i siedzibą rządu dla emiratu Al Kharid. Hassan, kanclerz emira, jest obecny w pałacu w sali tronowej i uczestniczy w zadaniu Prince Ali Rescue. Osman, szpieg emiratu, znajduje się tuż obok pałacu wzdłuż wschodniej części północnego ogrodzenia. Występuje w questach Prince Ali Rescue i Contact! oraz wręcza dośw Thieving za handel Sq'irk juice zdobyty pracą w Ogrodzie Czarodzieji.

Wiele Wojowników Al Kharid jest w pałacu i mogą zostać zaatakowani, bądź okradzeni przez graczy.

BankEdytuj

Bank Al Kharid ulokowany jest na południowym zachodzie miasta. Bank jest zaludniony głównie przez kowali, kucharzy i rzemieślników, ze względu na krótki dystans pomiędzy bankiem, a piecem, kuchenką i garbarzem. Na światach F2p, bank jest często zatłoczony przez graczy sprzedających krowie skóry, a na światach P2p, jest to rzadziej spotykane.

SklepyEdytuj

Zeke's Superior ScimitarsEdytuj

Sklep Zeke's Superior Scimitars znajduję się na północ od pałacu.

Zeke's Superior Scimitars

Sklep sprzedaje następujące przedmioty:

Gracze mają możliwość zapytania o smoczy bułat, jednak Zeke odpowie poprzez kilka gier słownych związanych z questem Monkey Madness, który jest wymagany dla graczy, aby móc nosić smoczy bułat.

Dommik's Crafting StoreEdytuj

Sklep Dommik's Crafting Store położony jest na północny wschód od pałacu.

Dommik's Crafting Store

Sklep oferuje następujące przedmioty F2P:

Sklep również sprzedaję itemy P2p:

Al Kharid General StoreEdytuj

Al Kharid general store General store icon.PNG leży na wschód od pałacu.

Al Kharid General Store

Sklep oferuje następujące przedmioty:

Sklep jest często dobrze zaopatrzony skórzanym pancerzem.

Louie's Armoured Legs BazaarEdytuj

Sklep Louie's Armoured Legs Bazaar Platelegs shop icon.png położony jest na wschód od pałacu.

Louie's Armoured Legs Bazaar

Sklep sprzedaje następujące przedmioty:

Ranael's Super Skirt StoreEdytuj

Sklep Ranael's Super Skirt Store Skirt shop icon.png znajdziemy na północ od pałacu.

Ranael's Super Skirt Store

Sklep oferuje nam poniższe przedmioty:

Kebab shopEdytuj

Sklep z kebabami ulokowany jest bezpośrednio na północ od banku, w domku z kuchenką. Graczę mogą kupić kebaba od Karim, sprzedawcy kebabów, za 1 monetę każdy.

UWAGA: kebaby mogą zmniejszyć poziomy umiejętności gracza.

Gem traderEdytuj

Gem trader Gem shop icon.PNG jest na północ od miasta i na południowy wschód od bramy Lumbridge.

Gem shop.PNG

Handlarz sprzedaje następujące przedmioty (poniższe ceny mogą ulec zmianie i są ważne tylko wtedy, gdy tylko jeden klejnot jest na sprzedaż):

Silk TraderEdytuj

Sprzedawca jedwabiu, Silk trader icon.png znajduję się na północ od pałacu i zapewnia szybką i prostą metodę zarabiania pieniędzy dla nowych garczy. Gracz zwyczajnie kupuje jedwab za 3 monety sztuka i sprzedaje z zyskiem w jakimkolwiek General store (oprócz w Al Kharid).

Faruq's Tools for GamesEdytuj

Faruq Tools for games shop icon.PNG sprzedaje narzędzia przydatne przy rozgrywce klanowych gier. Można go znaleźć w północnym Al Kharid.

Tools for games shop.png

Ogród Czarodziejki (tylko members)Edytuj

Więcej w: Sorceress's Garden.

Ogród Czarodziejki znajduje się na południowy wschód od Al Kharid.

Kopalnia Al KharidEdytuj

Więcej w: Kopalnia Al Kharid.

Kopalnia Al Kharid jest znana również pod nazwą kopalni skorpionów, ze względu na ich liczebność w tym miejscu. Jest to dość dobra kopalnia do wydobywania większości rud, ponieważ znajdują się tu wszystkie skały z wyjątkiem Gliny, Runitu, i unikalnych minerałów: Bluritu, Daeyaltu, Rudy elementarnej i Rudy księżycowej, ale zazwyczaj jest tu bardzo tłoczno. Węgiel jest najbardziej pożądanym tutejszym zasobem.

Duel ArenaEdytuj

Więcej w: Arena Pojedynków.

Arena pojedynków leży na północny wschód od Al Kharid. Można się tam dostać znacznie szybciej przy użyciu Pierścienia pojedynków.

Inne funkcjeEdytuj

QuestyEdytuj

  • Prince Ali Rescue zaczynamy rozmową do kanclerza Hassana, znajdującego się w południowej sali pałacowej.
  • The Feud zaczynamy rozmową do Ali Morrisane na jego straganie.
  • Shadow of the Storm zaczynamy rozmową do Ojca Reena, który stoi na południe od banku.

PotworyEdytuj

  • Wojownik Al Kharid (level 9) - We wnętrzu pałacu
  • Mężczyzna i Kobieta (level 2) - Chodzą po ulicach
  • Skorpiony (level 14) - W kopalni oraz pomiędzy pałacem a Shantay Pass
  • Desert strykewyrm (level 130) - Na wschód od pałacowego skoku nad przełazem, docierając do obszaru, po którym wędruje (możliwe tylko, gdy masz 77 Slayer level i podczas wykonywania odpowiedniego zadania)

Zobacz teżEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki