Fandom

RuneScape Wiki

Ardougne

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ardougne
Ardougne.png
Inna nazwa: Ardy, Ardoin
Królestwo Kandarin
Members? Tak
Banki 2
Ołtarze 2
Muzyka Baroque (East Ardougne),
Sad Meadow (West Ardougne)
Przywódca/Król Król Lathas
Teleportacja Ardougne Teleport

(do East Ardougne)

Gildie Servants' Guild
Mieszkańcy Ludzie i Elfy
Położenie na Mapie świata
Hemenster
Underground Pass Ardougne Witchaven
Fight Arena

Ardougne to stolica królestwa Kandarin. Przez wieki było ono jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się miejscowości do śmierci króla Ulthasa, kiedy zostało podzielone na East Ardougne i West Ardougne rządzonych odpowiednio przez Lathasa oraz Tyrasa - synów zmarłego króla.

OpisEdytuj

Wschodnia część Ardougne jest jednym z najbogatszych miast Gielinor, dobrze znana z gigantycznego rynku, zoo, czy też dobrego położenia zarówno nad rzeką Dougne, jak i nad morzem. Na północny-wschód od miasta znajduje się kopalnia bogata w złoża węgla i żelaza. Miasto obecnie jest stolicą królestwa Kandarin, a w zamku położonym na drugim brzegu rzeki mieszka władca państwa - król Lathas.

Zachodnia część Ardougne jest biednym i zaniedbanym miastem. Jego władca, równorzędny władca królestwa - król Tyras zaczął wyjeżdżać na wyprawy do Tirannwn - nowoodkrytej krainy położonej na zachód od Ardougne. W trakcie swojej nieobecności, władzę powierzał zastępcy, który dość nieudolnie zarządzał miastem. Po powrocie z pierwszej wyprawy, król przywiózł ze sobą nieznaną zarazę, która po jego ponownym wyjeździe błyskawicznie rozprzestrzeniła się po zachodnim Ardougne. Chcąc przeciwdziałać dalszej ekspansji wirusa, władze Wschodniego Ardougne nakazały odizolować miasto od reszty Gielinor, co także zahamowało wszelaki handel. Bravek, w obliczu zagrożenia zdecydował się pozostawić sprawę zarazy organizacji żałobników zatrudnionej przez króla Lathasa[1] próbującej przeciwdziałać wirusowi.

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki