Gildie

Gildie - specjalne instytucje oferujące dostęp do przedmiotów i zasobów niedostępnych nigdzie indziej. Aby uzyskać dostęp do danej gildii należy mieć odpowiednią ilość quest pointów, wymagany poziom danej umiejętności[1] lub ukończony odpowiedni quest. Mimo że niektóre gildie fizycznie nie istnieją, gracze sami je utworzyli, jak w przypadku Fletching guild.

Gildie Free-to-playEdytuj

Nazwa Wymagania
Champions' Guild 33 Quest points
Cooks' Guild 32 Cooking, a także założony Chef's hat, Cooking skillcape lub Varrock armour 3.
Crafting Guild 40 Crafting, a także Brown apron lub Crafting skillcape.
Mining Guild 60 Mining
Monastery (Prayer Guild) 31 Prayer
Runecrafting Guild 50 Runecrafting

Gildie Pay-to-playEdytuj

Nazwa Wymagania
Fishing Guild 68 Fishing
Heroes' Guild Ukończony Heroes Quest
Legends' Guild Ukończony Legends Quest
Wizards' Guild 66 Magic
Ranging Guild 40 Ranged
Servants' Guild Nie można do niej dołączyć
Warriors' Guild Suma poziomów Attack i Strength równa co najmniej 130 albo Attack lub Strength na 99 poziomie

Nieformalne GildieEdytuj

Mimo, że te gildie nie istnieją w sensie "formalnym", więc nie są częścią gry, istnieje kilka obszarów i lokacji zazwyczaj pełnych graczy trenujących skille, głównie ze względu na bliskość banków, zasobów i narzędzi potrzebnych do treningu.

Taka aktywność ma zwykle miejsce na określonych serwerach. Przyciąga ona także innych graczy, jak handlarze i dostawcy przedmiotów dla trenujących.

Skill Położenie Świat
Fletching Bank w Yanille132 Przed wprowadzeniem limitów handlu była to dobrze prosperująca gildia
Smithing Blast Furnace w Keldagrimie58 60 Smithing jest wymagany do swobodnego używania blast furnace.

Wiele innych nieoficjalnych gildii można znaleźć przeszukując Forum RuneScape.

Nieistniejące (jeszcze?) GildieEdytuj

  • Agility guild
  • Farming guild
  • Firemaking guild
  • Herblore guild
  • Hunter guild
  • Slayer guild
  • Summoning guild
  • Thieving guild (gildia istnieje)
  • Woodcutting guild

Przypisy

  1. W przypadku poziomów umiejętności można zastosować tymczasowe zwiększenie (np. miksturami)