God Wars Dungeon

God Wars Dungeon (nazywany przez graczy GWD) to podziemny kompleks, w którym wciąż jeszcze toczą
GWD Entrance.png

Zejście do GWD.

się walki boskich armii z czasów Wojen Bogów. Został on zakwalifikowany przez Jagex jako jedno z najniebezpieczniejszych miejsc w całym Gielinorze i odwiedzając go, gracze powinni liczyć się z ewentualną śmiercią i utratą przedmiotów.

Aby się tam dostać, należy dysponować 60 poziomem siły lub zręczności, a także ukończyć Troll Stronghold conajmniej do momentu pokonania Taty.

Jeśli jest to nasza pierwsza wyprawa musimy zabrać ze sobą linę, bez której nie uda nam się zejść do podziemi. Jest to jednorazowy zabieg i po zamocowaniu będzie tam już zawsze. Zalecane, a wręcz wymagane jest także zabranie przedmiotów chroniących przed rozwścieczonymi zastępami potworów, gotowymi zaatakować każdego wroga swego pana. Takim przedmiotem może być jakakolwiek część ekwipunku związana z jednym z czterech bóstw (Armadylem, Zamorakiem, Saradominem i Bandosem). Zaopatrzenie się we wszystkie cztery pozwoli na bezpieczne zejście i poruszanie się po podziemiu.

W sali głównej znajdują się przedstawiciele wszystkich czterech armii, a pod nimi, na niższym poziomie zapomniani sojusznicy piątej potęgi, Zarosa. Dodatkowo każde z bóst posiada własną salę z komnatą, w której znajduje się najsilniejszy i najwierniejszy generał danego boga. Właśnie te komnaty przyciągają silniejszych graczy, kusząc ich cennymi zdobyczami, wyjątkowymi dla tego miejsca.

God Wars Dungeon dodano do gry 28 sierpnia 2007, a wydanie poprzedziła zapowiedź w Za kulisami - Sierpień 2007.

PodróżEdytuj

  • 61 poziom magii pozwala na użycie teleportu do Trollheim. (Po ukończeniu Eadgar's Ruse). Tą samą drogę można ostatecznie pokonać pieszo z Burthorpe (Wymagane częściowe ukończenie Troll Stronghold), potrzebne są jednak buty wspinaczkowe.
  • Ze szczytu ślimaka należy zejść używając kamiennych półek (skrótów) aż do najniższego poziomu na wschodzie i udać się na północ, a następnie skręcić w północno-wschodnią ścieżkę prowadzącą do wielkiego głazu. (Aby uniknąć ataku górskich troli wystarczy włączyć odpowiednią modlitwę chroniącą przed atakami łuczniczymi, zanim znajdziemy się w ich zasięgu).
  • Blokujący przejście głaz wystarczy popchnąć (wymagany 60 poziom siły). Opcjonalnie można użyć skrótu w postaci małej wnęki w pierwszym kamieniu na wschód (wymagany 60 poziom zręczności).
  • Zejście do GWD znajduje się w zimnej, śnieżnej strefie, która zabiera energię, obniża umiejętności i zadaje nieznaczne obrażenia, a w okolicy znajdują się agresywne lodowe wilki (poziom 132 - 136), dlatego nie należy zwlekać z użyciem go. (Jeśli to twój pierwszy raz, nie zapomnij o linie!)