Fandom

RuneScape Wiki

Hallowe'en Event 2009

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Data wydania: 26 października 2009
Start: Portal na południe od Falador, w pobliżu grupy magów.
Trudność: 1
Długość: Krótki
Members?: nie
Wymagania: brak
Potrzebne przedmioty: brak
Warning.svg
Uwaga!
Poniżej znajdują się szczegóły dotyczące fabuły i/lub zakończenia. Nie czytaj, jeśli nie chcesz popsuć sobie zabawy!

SolucjaEdytuj

Po przejściu przez portal, trafiamy do mrocznej rezydencji Ponurego Żniwiarza. Udajemy się porozmawiać z panem domu i dowiadujemy się, że ten ma problem: w jego wannie jest pająk. Śmierć nie chce usunąć go samemu, gdyż jego dotyk zabiłby zwierzę, a nie przyszła na nie jeszcze pora. Dlatego o pozbycie ośmionogiego problemu prosi nas.

Udajemy się na piętro domu i kierujemy do łazienki. Tu napotykamy pewien drobny problem: pajączek jest większy niż sama wanna, a do tego mówi. Po odbyciu z nim - a raczej nią - krótkiej pogawędki dowiadujemy się, że okupuje wannę Żniwiarza z polecenia Królowej Pająków. Rozkaz ten może cofnąć jedynie Jej Wysokość we własnej osobie.

Wracamy do Ponurego. Śmierć zgadza się otworzyć przejście do pajęczego świata, w które wskakujemy gdy tylko się pojawi.

Pajęczy ŚwiatEdytuj

Z portalu wylatujemy w dość osobliwym miejscu. Trafiamy na brzeg ogromnej sieci, a naszym zadaniem jest dostanie się do środka. Można tego dokonać przechodząc po pajęczych niciach. Należy być przy tym ostrożnym, gdyż wiele nici jest niestabilnych i wejście na nie skutkuje upadkiem w ciemność. W takim wypadku gracz trafia na sam początek sieci, tuż przed portal i musi spróbować ponownie. Właściwa droga jest tylko jedna i unikalna dla każdego. Trasę można przejść metodą prób i błędów, zapamiętując poprawne kierunki.

Gdy dotrzemy do środka wielkiej sieci, wchodzimy po drabinie na wyższy poziom.

Kolejny poziom to tor przeszkód, nieco bardziej zróżnicowany od poprzedniej trasy. Oprócz balansowania na nici trzeba tu skakać po skałach, huśtać się na niciach, a nawet biegać po ścianie! Celem tych wyczynów jest oczywiście dotarcie do następnej drabiny i wejścia na kolejny poziom.

Trzecie pomieszczenie przypomina kokon. W jego centrum spotkamy Pajęczego Herolda w otoczeniu dworzan. Jeśli w rozmowie z nim powołamy się na jegomościa w czerni, herold przepuści nas do królowej.

W czasie audiencji poznajemy w końcu powód okupacji wanny Śmierci. Żniwiarz obraził pająki usuwając wszystkie pajęczyny ze swego domu, zakłócając tym samym porządek Hallowe'en ustalony przez Guthixa. Do czasu udekorowania mrocznej rezydencji nową porcją pajęczyn, Jej Wysokość odmawia odwołania swojego rozkazu.

Wróć do herolda, który objaśni jak postępować dalej. Gracz otrzyma pod opiekę pajęczycę Eek, której zadaniem jest wykonać nowe sieci do „przystrojenia” domostwa. Czas na powrót. Gracz może zdecydować wrócić od razu do portalu, czy nieco się zabawić przechodząc trasę jeszcze raz.

DekoratorzyEdytuj

Po wyjściu z portalu kładziemy sobie Eek na dłoni. Naszym zadaniem jest rozwiesić pajęczyny na 64 różnych meblach rozmieszczonych w domu Żniwiarza. Najskuteczniej jest robić to odwiedzając kolejne pomieszczenia. Po przekroczeniu progu każdego z nich Eek poinformuje nas, ile sprzętów w pokoju należy zasnuć pajęczą nicią. By to zrobić wystarczy klikać na przedmioty z opcją Web. Po najechaniu na jeden z nich kursor powinien zmienić się w sieć. Gdy udekorujemy całe pomieszczenie Eek poinformuje nas, byśmy przeszli do następnego. W oknie czatu gra wyświetlać będzie także komunikaty ile przedmiotów ogółem pokryliśmy pajęczynami.

Specjalnej uwagi wymaga salon, w którym przebywa szkieletowy pies Muncher. Dopóki go nie uspokoimy, nie pozwoli nam na pracę. Aby go udobruchać należy najpierw zabawić psa (opcja dialogowa Entertain), a następnie pokazać mu Eek. Muncher polubi pajęczycę i pozwoli nam kontynuować.

Po pokryciu domu stosowną ilością sieci rozmawiamy z Ponurym i wracamy do Królowej (tu także możemy ominąć dwa pierwsze poziomy). Informujemy ją o wypełnieniu warunku zwolnienia wanny. Okupant zostaje usunięty, a my odbieramy nagrodę za bezproblemowe rozstrzygnięcie konfliktu. Zanim odejdziemy, Eek prosi królową o możliwość zabrania się z nami i zostaje mianowana emisariuszem w świecie ludzi.

NagrodaEdytuj

Web of Shadows reward.png

Więcej w Fandom

Losowa wiki