Mining

Mining
Mining.gif
Inna nazwa Mine
Data wydania 4 stycznia 2001
Members nie
Minimalny poziom
w rankingu
15
Gracze z
poziomem 99
65,672
Gracze z 200 mln
doświadczenia
152

Mining to umiejętność pozwalająca graczom wydobywać rudy metali i kamienie szlachetne ze złóż i odpowiednich skał. Rudy można później przetapiać na sztabki w hucie i tworzyć metalowe przedmioty przy użyciu umiejętności Smithing dla zysku. Mining to także jedena z najbardziej popularnych umiejętności w RuneScape ze względu na to, że dosyć łatwo na nim zarobić i wielu graczy chce się dzięki niemu szybko wzbogacić. Na mapie kopalnie i złoża metali zaznaczone są ikoną stalowego kilofa, a profesjonalne sklepy mają ikonę złotego kilofa. Aktualnie, aby gracz był notowany w tabeli najlepszych graczy (miejsce 2,000,000) musi posiadać minimum 52 Mining.

Jak wydobywać rudyEdytuj

By zacząć wydobycie trzeba posiadać kilof. Podstawowe typy kilofów sprzedawane są w profesjonalnych sklepach w:

Gracz może samodzielnie wykuć własny kilof po ukończeniu zadania Perils of Ice Mountain.

Darmowy podstawowy kilof każdy z graczy otrzyma w Bob's Brilliant Axes (Lumbridge).

Następnie trzeba wybrać preferowaną przez siebie kopalnie; przy wyborze należy kierować się odległością kopalni od banku (im bliżej tym lepiej) i dostępnymi rudami (im więcej ludzi w kopalni tym gorzej).

Aby zacząć wydobywać należy kliknąć na pełnym złożu (niektóre są czasowo niedostępne). Po udanym wydobyciu ruda ląduje w plecaku gracza, a skała jest przez pewien czas wyczerpana (odnowi się po określonym czasie automatycznie). Skały można odróżnić wzrokowo (różnią się kolorami) lub klikając na nie PPM i wybierając "Prospect".

Na szybkość wydobycia wpływają kolejno:

  • poziom Mining,
  • używany kilof,
  • szczęście (wierzy się, że klikając szybko na jednym złożu można wydobyć rudę szybciej, ponieważ każde kliknięcie tworzy nowe "losowanie", a efektem może być łud szczęścia i wykopanie rudy po 1 uderzeniu kilofa).

KilofyEdytuj

Używane w Mining kilofy noszone są w plecaku, lub mogą być trzymane w dłoni tak jak każda broń, co oszczędza miejsce. Poziom Mining determinuje jaki typ kilofu gracz może używać podczas wydobycia, a poziom Attack wyznacza, który z kilofów może być trzymany w dłoni. Im większe wymagania dotyczące używania kilofa, tym narzędzie jest lepsze.

Typ kilofa Poziom Mining Poziom Attack* Cena
Bronze 1 1 540
Iron 1 1 720
Steel 6 5 2000
Mithril 21 20 4500
Adamant 31 30 10000
Rune 41 40 32000
Dragon 61 60 ?
Sacred Clay 40 1 20 Stealing Creation pkt. (niszczeje z czasem; dostępna tylko w sklepie za punkty)
Inferno Adze 41 (i 92 Firemaking) 1 Nie do kupienia; nagroda za All Fired Up (minigame)
  • (*) Nie wymagane by wydobywać rudę. Attack potrzebny jest tylko i wyłącznie by kilof nosić w dłoni. Można wydobywać mając kilof w plecaku, aczkolwiek noszenie go w dłoni daje dodatkowe miejsce w inwentarzu.