Fandom

RuneScape Wiki

Misthalin

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Misthalin
Misthalin mapa.png
Inna nazwa: Misty, Mistha
Stolica Varrock
Miasta i lokacje *Varrock,
Members? Nie
Banki 7 (1 pay-to-play)
Ołtarze 4
Przywódca/Król Król Roald III
Teleportacja
Gildie Cooks' Guild, Champions' Guild
Mieszkańcy Ludzie, Gobliny
Położenie na Mapie świata
Pustkowia
Asgarnia Misthalin Morytania
Pustynia Kharidiańska

Misthalin jest jednym z najważniejszych królestw w całym Gielinor.Rządzą nim obecnie król Roald III wraz z królową Ellamarią. Historia najstarszego miasta królestwa i jednocześnie jego stolicy, Varrock sięga początków sprzed Wojen Bogów.

MiastaEdytuj

Inne miejscaEdytuj

HistoriaEdytuj

Sprzed wojen bogów(I i II w.)Edytuj

Przed wojnami bogów, królestwo niemalże nie istniało. Podczas Drugiej Ery, królestwo zostało podzielone na dwie części: północną, rządzoną przez Zarosa oraz południową, która była obszarem egzystencji cywilizacji Myriad.

Podczas i po Wojnach Bogów (ery III, IV, V) Edytuj

Podczas Wojen Bogów, obszar królestwa został doszczętnie zniszczony, cywilazacja Myriad wyginęła, Zaros został obalony przez obecnie znanego boga Zamoraka, a jego fortece zostały zniszczone. Po wojnach bogów, grupa podróżników znalazła dziecko przy rzece Lum, które nie pamiętało swoich rodziców. Uznali to za dobry znak i zbudowali Varrock. Od tego czasu miasto szybko się rozwinęło i do dzisiaj przetrwało w swojej chwale.

Podczas końca IV wieku, Lord Drakan, wampir rządzący Morytanią, rozpoczął wojnę. Po długiej walce, jego armia musiała się wycofać za rzekę Salve, którą poświęcono tak, aby żadne złe stworzenie nie mogło jej przekroczyć. Zbudowano też świątynię Paterdomus, aby kontrolować rzekę. Resztę granicy stanowiły góry, więc Misthalin był bezpieczny od wschodu.

Największa katastrofa V wieku zdarzyła się, kiedy barbarzyńskie plemiona Fremennik, przybyły do królestwa i najechały je. Armia była tak zajęta, że w międzyczasie magowie Zamoraka zniszczyli Wieżę Magów. Wówczas wiele tajemnic magii przepadło. Później też smok Elvarg zniszczył wyspę Crandor, co całkowicie zatrzymało handel z wyspą, niegdyś ważnym jego ośrodkiem.

GaleriaEdytuj

Krajobrazy królestwa.

Zobacz takżeEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki