Fandom

RuneScape Wiki

Port Phasmatys

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Port Phasmatys
Port Phasmatys mapa.png
Inna nazwa: Phasmatys
Królestwo Morytania
Members? Tak
Banki 1
Ołtarze 1 (Ectofuntus)
Muzyka The Other Side
Przywódca/Król Necrovarus
Teleportacja Ektofiolka
Gildie brak
Mieszkańcy Duchy i dwóch Ludzi
Położenie na Mapie świata
Ectofuntus
Nawiedzony Las Port Phasmatys Wyspa Smoczego Zęba
Darkmeyer
Port Phasmatys.png

Widok na rynek w Phasmatys, Robin Hood wiodczny po lewej.

Port Phasmatys to jedyny port Morytanii, położony na jej północno-wschodnim krańcu. Pozostaje jednym z dwóch miejsc będących poza władaniem Drakana w całym kraju, drugim jest Burgh de Rott. Miasto zamieszkane jest przez duchy. Aby porozmawiać z kimkolwiek w mieście potrzebny jest Ghostspeak Amulet.

TransportEdytuj

Port Phasmatys jest położone na drugim krańcu państwa, ale istnieje kilka sposobów dotarcia tam.

  • Przybycie z Canifis drogą wiodącą wzdłuż brzegu.
  • Przypłynięcie statkiem do miasta z dowolnego innego portu (za opłatą).

OpisEdytuj

Port jest dość ponurym miejscem. Budynki w mieście są zrujnowane, a na ścianach widać plamy po ektoplaźmie. Miasto zamieszkane jest niemalże w całości przez duchy. Jedynymi żywymi osobami w Phasmatys jest Robin Hood, mieszkający w tawernie i Ak-Haranu - handlarz pochodzący ze wschodu. Przyczyną śmierci wszystkich mieszkańców portu było żądanie płacenia krwistego podatku przez wampiry. Mieszkańcy, w panice zwrócili się do Necrovarusa - kapłana ze wschodu o ratunek. Przybysz zgodził się i nakazał budowę świątyni Ectofuntus na północ od miasta, której istnienie umożliwiło utworzenie bariery pomiędzy miastem, a resztą Morytanii. Jednakże, okazało się, że źródłem energii świątyni są mieszkańcy Phasmatys. Sprawiło to, że jeden po drugim zaczęli umierać, lecz pozostali jako duchy - nie przechodząc dalej. Ciągłe istnienie Ectofuntus sprawiło, że miasto stało się całkowicie martwe, zamieszkałe jedynie przez nieszczęśliwe dusze ludzi zmuszonych do pozostania w Gielinor do końca świata. Walutą miasta są Ecto-żetony.

AtrakcjeEdytuj

Pomimo swojego niekorzystnego położenia względem innych, bardziej znaczących miast w RuneScape, Port Phasmatys ma wiele atrakcji.

  • W mieście znajduje się tawerna, gdzie mieszkają Robin Hood i Bill Teach. W podziemiach tawerny znajduje się browar, gdzie gracz może warzyć trunki.
  • W południowej części portu znajduje się jeden z najbliższych pieców obok banku.

EctofuntusEdytuj

Przybywając do miasta od północy, nie da się nie zauważyć tej okazałej świątyni w kształcie wieży. Tam rezyduje Necrovarus wraz z jego uczniami. W Ectofuntus można w bardzo skuteczny sposób trenować Prayer - przy posiadaniu dowolnych kości, należy je zmielić w specjalnej maszynie na pierwszym piętrze i napełnić wiadra ektoplazmą znajdującą się w piwnicy. Mając w plecaku garnki zmielonych kości i wiadra ektoplazmy, należy czcić ołtarz znajdujący się na środku parteru. Otrzymujemy w ten sposób większą ilość doświadczenia niż zwykle. Po rozmowie z którymś z uczniów otrzymuje się Ecto-żetony - środek płatniczy w mieście.

Więcej w Fandom

Losowa wiki