Runecrafting

Runecrafting
Runecrafting.gif
Inna nazwa RC, RCing, RCraft
Data wydania 29 Marca 2004
Members Nie
Minimalny poziom
w rankingu
15
Gracze z
poziomem 99
59 886
Gracze z 200 mln
doświadczenia
94

Runecrafting (pl. rzemiosło runiczne, tworzenie run) - darmowa umiejętność pozwalająca graczowi wytwarzać własne runy. Umiejętność ta staje się dostępna po ukończeniu zadania Rune Mysteries.

Z powodu małej ilości doświadczenia otrzymywanego z tworzenia run, Runecrafting trenuje się bardzo powoli. Do 4 maja 2008, była to jedyna darmowa umiejętność bez miliona kont na Hiscores. Obecne minimum do wystąpienia w rankingu to 15 Runecrafting.

Esencja runiczna Edytuj

Materiałem niezbędnym w procesie tworzenia run są kamienie runiczne zwane też esencją. Skrótowa nazwa esencji używana przez graczy to rune ess lub ess. W grze występują dwa rodzaje esencji: zwykła (normal) i czysta (pure).

Zwykła esencjaEdytuj

Z esencji runicznej tworzy się podstawowe runy:

Esencja runiczna może być wydobyta przez graczy darmowych przy pomocy dowolnego kilofu w odpowiedniej kopalni.

Pure EssenceEdytuj

Z czystej esencji można stworzyć wszystkie dostępne w runecrafting runy.

Czysta esencja może być wydobyta przez graczy płatnych przy pomocy dowolnego kilofu w odpowiedniej kopalni (od 30 poziomu Mining). Po osiągnięciu 30 poziomu Mining gracz automatycznie będzie wydobywać czystą esencję zamiast zwykłej. Jest to również jeden z wielu dobrych sposobów zarabiania na światach członkowskich, sięgający nawet 250k na godzinę.

Uzyskanie EsencjiEdytuj

KopalniaEdytuj

Zarówno runiczna jak i czysta esencja znajduje się w tej samej sieci podziemnych kopalń, znanej jako kopalnia esencji runicznej (ang. Rune essence mine). Do owej sieci gracze mogą się dostać jedynie poprzez teleportację. Przenieść je mogą tylko określone osoby. Aby się teleportować gracz musi porozmawiać z danym NPCem i wybrać stosowną opcję dialogową lub kliknąć na niego PPM i wybrać teleport z menu kontekstowego.

Free-to-playEdytuj

Jest to NPC, którego używają prawie wszyscy gracze, jako że jest on najbliżej banku na światach darmowych.

Pay-to-playEdytuj

DropyEdytuj

  • Minotaury (esencja runiczna w formie notek)
  • Banshee (czysta esencja w formie notek, members)
  • Mieszkańcy Otchłani (czysta esencja w formie notek lub przedmiotów, members)
  • Ankou (czysta esencja dla members i runiczna dla graczy darmowych, obie w postaci notek)

TalizmanyEdytuj

Każdy talizman ma nazwę, która wskazuje, jakie runy gracz może tworzyć z jego pomocą. Przykładowo do tworzenia run powietrza gracz musi znaleźć talizman powietrza.

Należy pamiętać, że korzystanie z Otchłani nie wymaga talizmanów do uzyskania dostępu do ołtarzy, tylko poziomu potrzebnego do tworzenia danych run.

Talizman Members? Drop z Uwagi
Air Talisman.PNG Powietrza Nie Man, Imp, Goblin, Wizard, Air Wizard.
Mind Talisman.PNG Umysłu Nie Imp, Wizard, Dark Wizard.
Water Talisman.PNG Wody Nie Wizard, Dark Wizard, Water Wizard.
Earth Talisman.PNG Ziemi Nie Man, Woman, Wizard, Dark Wizard, Al-Kharid Warrior, Earth Wizard.
Fire Talisman.PNG Ognia Nie Guard, Wizard, Skeleton bez broni, Dark Wizard.
Body Talisman.PNG Ciała nie Guard, Wizard, Hill Giant, Dark Wizard.
Cosmic Talisman.PNG Kosmosu Tak Abyssal Demon, Abyssal Guardian, Abyssal Walker, Giant Rock Crab, Rock Crab, Ice Giant, Lesser Demon, Otherworldly Being
Chaos Talisman.PNG Chaosu Tak Hobgoblin, Skeleton, Ice Warrior, Shadow Warrior, Lesser Demon, Hill Giant, Fire Giant.
Nature Talisman.PNG Natury Tak Zogre, Hobgoblin, Jogre, Tribesman, Moss Giant, Chaos Druid, Kalphite, Flesh Crawler, Green Dragon.
Law Talisman.PNG Prawa Tak Stwory z Abyss, Guard, Terrorbird, Tortoise, Ghoul, Paladin. Kiedyś nagroda z Troll Stronghold
Death Talisman.PNG Śmierci Tak Dark beast, Dragon impling Nagroda z Mourning's Ends Part II.
Blood Talisman.gif Krwi Tak --- Nagroda z Legacy of Seergaze.
Soul talisman.gif (Duszy) Tak --- Nie występuje w grze. Obrazek przedmiotu odkryto na stronie Jagex przez zmianę URL.
Elemental Talisman.PNG Żywiołów Tak Abyssal Walker, Abyssal Leech Daje dostęp do ołtarzy powietrza, wody, ziemi i ognia. Nie może zostać zmieniony w tiarę
Omni-talisman.png Omni-talizman Tak --- Pozyskiwany w Gildii Runecraftingu. Daje dostęp do wszystkich ołtarzy.

TiaryEdytuj

Używanie talizmanów w Runecraftingu powoduje, że gracz ma tylko 27 wolnych miejsc na kamienie runiczne. Miejsce można zaoszczędzić stosując tiary lub kostury. Oba te przedmioty mogą być noszone (odpowiednio na głowie i w ręku), co zwalnia jedno miejsce ekwipunku.

Aby stworzyć tiarę gracz potrzebuje czystej tiary odlanej ze srebra oraz konkretnego dla ołtarza talizmanu. mając obydwa przedmioty w ekwipunku używamy któregokolwiek na ołtarzu aby je połączyć. każdorazowe połączenie daje nam pewną ilość doświadczenia (podaną w tabeli poniżej). Nie ma wymagania poziomu dla tworzenia tiar.

Tiara Doświadczenie
Air Tiara.PNG Air tiara 25
Mind Tiara.PNG Mind tiara 27.5
Water Tiara.PNG Water tiara 30
Earth Tiara.PNG Earth tiara 32.5
Fire Tiara.PNG Fire tiara 35
Body Tiara.PNG Body tiara 37.5
Cosmic Tiara.PNG Cosmic tiara 40
Chaos Tiara.PNG Chaos tiara 42.5
Nature Tiara.PNG Nature tiara 45
Law Tiara.PNG Law tiara 47.5
Death Tiara.PNG Death tiara 50
Blood Tiara.gif Blood tiara 52.5