Fandom

RuneScape Wiki

Zasady gry/2 - Wyłudzanie przedmiotów

< Zasady gry

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Data wejścia w życie: 27 lutego 2008

Nie wolno Ci oszukiwać ani okłamywać innych graczy. Kłamanie dla własnego zysku nie jest w duchu fair play.

Pytania Edytuj

Poniżej znajduje się lista pytań, która może pomóc Ci zrozumieć i przestrzegać tą zasadę.

Dlaczego mamy tą zasadę?
Ta zasada służy ochronie nowych graczy i zapobieganiu psuciu gry innym. Jeśli nadal nie rozumiesz czemu ma ona służyć, spróbuj sobie wyobrazić, że spędziłeś godziny na zdobyciu czegoś, a następnie ktoś nieuczciwie Cię tego pozbawił. Chcemy, by nasze gry były dla graczy zabawą, a bycie oszukanym nie ma z zabawą nic wspólnego.
Co oznacza 'scam'?
'Scam' (ang. przekręt, oszustwo) oznacza oszukanie innego gracza podczas handlu. Kłamanie dla własnego zysku nie jest w duchu uczciwej gry i nie będzie tolerowane.
Czy oszustwem jest twierdzenie, że jakiś przedmiot jest rzadki, gdy nie jest?
Tak.
Czy oszustwem jest podmiana przedmiotów w ostatnim momencie przed akceptacją, w nadziei, że drugi gracz nie zauważy?
Tak.
Czy oszustwem jest żądanie dużej kwoty za przedmiot
Żądanie dużych ilości pieniędzy za przedmioty nie jest uznawane za oszustwo, ale zawyżanie ceny przedmiotu nie jest zbyt uczciwe. Naszym zamiarem nie jest nakładanie limitów na to, czym handlują gracze. Do odpowiedzialności gracza należy upewnienie się, ze płaci on dobrą cenę za przedmiot. Proponujemy robienie badań poprzedzających przyszłe transakcje przy pomocy forów lub rozmów z innymi graczami.
Pamiętaj, że w niektórych grach drugie okno handlu służy ochronie przed oszustami. Jeśli ktoś nie daje ci czasu na sprawdzenie wymienianych przedmiotów, zalecamy znalezienie innego nabywcy/sprzedawcy. Nie wciskaj przycisku 'Akceptuj' w drugim oknie, jeśli nie jesteś całkowicie zadowolony z transakcji. Nie wpadniesz w kłopoty związane z oszustwem, jeśli sprawdzisz czy wszystko jest tak, jak powinno być.
Czy jeśli ktoś podniósł przedmioty, które upuściłem, jest to oszustwo?
Nie. Jeśli ktoś podniesie przedmiot, który upuściłeś, bo już go nie potrzebujesz, nie jest to łamanie zasady drugiej. Gdy upuszczasz przedmiot, staje się on widoczny dla innych graczy dopiero po krótkim czasie, więc nawet jeśli upuścisz go przypadkowo, wciąż możesz odzyskać go zanim podniesie go inny gracz. Nie możesz upuszczać przedmiotów z zamiarem przekazania ich na inne twoje konto. Ten typ handlu jest niezgodny z Zasadą 8 Zasad Postępowania.

Więcej w Fandom

Losowa wiki